Life Of Illusion.

Idag har vi varit på vårt första besök i en färdig sjuksköterskas verklighet. Idag och imorgon har vi en liten paus från HEL-kursen (på schemat iaf) och har två programspecifika dagar med bara SSK. Där var bland annat ett studiebesök planerat. Min basgrupp hade lite flyt som var en av de grupperna som slapp åka till Motala och vi var också den enda gruppen som hade tid mellan 10-12. Alla andra hade mellan 13-15 eller till och med ännu senare. Skönt att sluta tidigt. Vi hade blivit placerade på neurologen och det kunde väl varit bättre men man kan ju inte få allt.

Till neurologen kommer strokepatienter och det är väl i princip det enda område jag känner att jag har ganska stor koll på. Så det var inte jättemycket nytt jag fick höra. Hade varit intressant att få komma till nåt annat ställe. Men det kommer det också, har ju tre år på mig.

Nu försöker jag få lite koll på alla teorier och inriktningar av etik som finns i världen och vården. Just nu är det bara en enda stor djungel. Förhoppningsvis klarnar det snart så jag knåpat ihop en del till basgruppen på torsdag. Dessutom ska vår grupp redovisa etiska teorier på seminariet på fredag och på fredag ska jag också ha en uppgift klar där jag reflekterat om ett etiskt dilemma. Tung vecka än så länge!

Har i alla fall en fin helg med Matilda i bagaget!





Kommentarer
Matilda

Tackar än en gång för en toppenhelg!! :)

2011-03-02 @ 19:59:53
URL: http://matildautanh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0