Free Me.

Förutom några bilder på en väldigt lyckad nyårsafton finns här inte många bevis på att ett nytt år är kommet. Jag kan tycka att det är rätt trevligt att se på och läsa diverse årskrönikor och tillbakablickar över det gångna året. Känner däremot för tillfället inte att det lockar att skriva något liknande själv.

Det är 2,5 år sedan vi tog studenten och de 2,5 åren skulle gå att sammanfatta väldigt kort. När jag blickade framåt innan studenten trodde jag att jag idag skulle kunna beskriva dessa 2,5 åren på ett helt annat sätt. Att jag skulle ha åstadkommit betydligt mer och vara andra erfarenheter rikare. Om jag hade varit någon annan än den jag är, hade det kanske funnits en möjlighet att jag känt att jag i princip kastat bort 2,5 år av mitt liv. Att jag hade kunnat ta vara på tiden på ett helt annat sätt. Men den personen jag är idag lägger inte energi på sådana onödiga tankar, funderingar och fokuseringar.

En specifik erfarenhet från dessa år har lärt mig att fokusera på nuet och för det är jag evigt tacksam. Jag är starkt medveten om att jag nu tänker på detta på ett annat sätt än tidigare. Jag tar till vara på längtan på ett annat sätt, jag känner mig nöjdare med varje ögonblick än vad jag gjort tidigare och jag har en starkare medvetenhet över att jag finns just nu. Jag är numer stolt över att kunna säga att jag har en tro. En tro på att göra vad som känns rätt för stunden och hur de valen känns 2 år senare spelar ingen roll.

Jag gillar när det blir ett nytt år. För mig är nyåret en gratis skjuts i baken och en motivationshöjare. Efter varje nyår känner jag mig laddad över det kommande året och ser fram emot ett helt år med nya möjligheter. Utan att jag tänker på det ger ett nyårsskifte mig nya krafter och ny energi. Det enda jag ser är chanser att uppleva, bli rikare på erfarenheter och en drivkraft att jobba med sig själv och förbättra sådant man vill förbättra.









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0