Mad House.

Jag älskar julen. Det mysigaste jag vet är när det drar sig mot tvåsiffrigt datum i december månad och julkänslan börjar krypa sig på. När det handlar om julpynt är jag en sådan som hellre tar fram det lite tidigare än har kvar det efter jul. När julen är över vill jag gärna ta bort det rödaktiga i decembermånadens inredning snarast. Julen är då ett avslutat kapitel och blickarna mot det nya året och våren har ockuperat min hjärna. 

Det var meningen att jag och mamma skulle ta bort granen innan hon åkte iväg över helgen men det blev aldrig av. Eftersom jag för ett bra tag sedan tröttnat på att ha en gran ståendes i huset tog jag tag i saken själv. Började ta bort granpyntet och sedan klippa sönder grenar och till slut stammen. Märktes att granen sjöng på sista versen. Det blev barrigt värre. Så fort man tog i en gren rasslade det till och barren föll av. Men nu är han och allt annat som tytt på att det varit tomtens högtid veck. Nu ser jag istället fram emot att gräset ska kämpa sig igenom den vita snön.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0