The Truth Hurts.

Började som sagt med några webbkurser den här veckan. Största delen av dem gör man enskilt hemma, över en sida på nätet. Är riktigt gutt, om man inte som jag nu har gjort, kommit in en halv månad efter alla andra och inte fattar någonting om hur det här går till.

För det första förstår jag mig ännu inte på nätsidan och hur den funkar.
För det andra är uppenbarligen de schemalagda lektionerna inte alltid effektiva timmar i skolan. Har befunnit mig där de senaste dagarna utan varken lärare eller andra elever så har bara varit att vända hem igen.
Och för det tredje är lärarna i ämnena sjukt svåra att få tag på vilket medför att jag inte får reda på när jag förväntas att vara i skolan.
Allt detta gör att jag inte kan komma igång med plugget vilket innebär att jag får mindre och mindre tid att ta igen allt jag ligger efter i som i sin tur är en hel del då jag ska läsa fem ämnen. Som jag vidare var tvungen att göra för att få pengar från csn.

Just nu är detta väldigt irriterande för mig men småpotatis för vissa andra som drabbas av betydligt värre hemskheter. Det har skurit i mitt hjärta hela dagen när jag tänker på vad som hänt er. Det är vid sådana här tillfällen man önskar att man hade mer inflytande på vad som sker i världen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0