Morning Paper Dirt.

Seriöst. Det har räckt med snö för länge sen. Och nu räcker det definitivt. Snöade hela dagen igår och hela natten inatt och det kommer fortfarande vitt från himmlen. Det är ju hur mycket som helst.

Jag trodde ju självklart att jag kunde köra bilen till skolan i alla fall. Kom ner från garageuppfarten och sen, totalt fast! Kom inte en centimeter varken framåt eller bakåt. Stackars Hanna som skulle åka med fick ta bussen och kom för sent till lektionen. Jag fick gå in och väcka min sött sovande man som fick gå upp och hjälpa mig. Efter mycket skottande och knuffande står bilen nu på garageuppfarten igen. Sedan fick vi gå och hjälpa grannarna som också satt fast. Jag tar och hoppar första delen av dagen och tar mig också mot bussen sen för lite fysik vid halv elva.

På den här sketna återvändsgatan är det ingen som kommer och plogar heller.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0