Dum Av Dig.

Jag har aldrig haft så stora problem med att göra arbeten till skolan som jag har nu. Det här gäller speciellt historia b-kursen jag läser nu. Textmaterialen vi har fått som vi ska skriva arbeten ur måste jag läsa om och om igen för att förstå och få ut någonting ifrån. Det språk som det är skrivet på tycks inte gå in i min hjärna och det tycks deffinitivt inte vilja omformuleras i mitt ordförråd till ett mer arbetsvänligt språk för mig.

Men huruvida detta beror på om
texterna, som är skrivna av gamla historiker, bara är allmänt luddiga och svårbegripliga,
om jag har blivit sämre,
eller om det helt enkelt beror på den enkla anledning att det här är för mig helt oviktigt, grymt tråkigt och att jag inte bryr mig det minsta om skolan jag läser nu, vilket gör att allt annat runt omkring mig hellre fångar min koncentration,
låter jag vara osagt.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0