But It's Better If You Do.

Har varit en helg i Växjö, hos mitt Slem.
Lika trevligt och trivsamt som vanligt.





Och som alltid har det varit två händelserika och lärorika dagar.

Emmy fastnade i trappan med tomma, platta flyttkartonger.
Vi kollade på fotboll och jag bestämde mig för att satsa.
Jag drog slutsatsen att Emmy är lika smart som vanligt.

Vi var två änglar och hjälpte en trög tant att betala parkeringsavgiften.

Vi köpte hallonmumrikar och päronsvampar.
Vi körde varvstopp och hade disco.
Vi hyrde fem filmer för 75 kronor.
Vi spenderade en halvtimme för att få igång en film.
En okänd kille i 7-årsåldern ställde sig framför Emmy, pekade på henne och sa spypåse. När vi skrattandes går därifrån hör vi hans mamma tala om för honom att sånt får man inte säga till folk man inte känner.

Och för första gången på länge kände jag att jag hade något att komma hem till i Oskarshamn.



Kommentarer
emmy

tack för de händelserika dagarna tsm med dig <3

2009-01-18 @ 19:27:36
URL: http://emmyyy.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

MalinM

Living Is Now

RSS 2.0